دفتر نمايندگي نظام مهندسي ساختمان شهرستان ميانه

اطلاعیه در خصوص افزایش موارد تخلفات حرفه ­ای و انضباطی ماده ۹۱ آئین­ نامه

تاريخ : ۱۳۹۵ مهر ۱۷ | دسته بندي : اخبار(رویدادها،اطلاعیه ها ،...) | توسط

احتراماً بدینوسیله با توجه به نامه شماره ۷۹۳/۹۵ ش آ مورخ ۷/۷/۹۵ ریاست محترم شورای انتظامی استان در خصوص اصلاح آئین­ نامه اجرائی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان خصوصاً ماده ۹۱ موارد تخلفات حرفه­ ای و انضباطی که افزایش یافته جهت اطلاع و دقت ­نظر توسط اعضای محترم سازمان عیناً درج می گردد.

                                                                سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان‌شرقی

.

.

ریاست محترم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان

جناب آقای مهندس طوماری

.

با سلام و احترام، نظر به اینکه در اصلاح آئین ­نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان خصوصاً ماده ۹۱ موارد تخلفات حرفه­ای و انضباطی افزایش یافته ، فلذا خواهشمند است اطلاع ­رسانی لازم جهت آگاهی اعضاء سازمان بعمل آید.

در ضمن بعضی از تخلفات حرفه­ای و انضباطی جهت اطلاع اعضاء محترم به آگاهی می­رساند :

.

الف) تخلفات حرفه­ ای

.

– تحمیل هزینه­ های عرفاً فاحش غیرضروری به کارفرما، اعم از آنکه خود در آن ذی­نفع باشد یا نباشد به مجازات انتظامی از درجه دو تا درجه چهار.

– اشتغال به حرفه­ های مهندسی موضوع قانون یا پذیرفتن یا تعهد به انجام کاری که شرایط روانی – به تشخیص قطعی مراجع قضایی- یا شرایط قانونی یا مدرک صلاحیت معتبر یا ظرفیت اشتغال یا شرایط جسمی یا امکانات مالی و فنی لازم برای انجام آن را ندارد یا از دست بدهد یا مهلت اعتبار پروانه اشتغال به کار وی برای انجام آن کار خاتمه یافته باشد، یا تصدی یا اشتغال همزمان به دو یا چند شغل یا حرفه که انجام همزمان آنها با قوانین، مقررات یا ماده (۲) مکرر این آیین­ نامه مغایرت داشته باشد، به مجازات انتظامی از درجه سه تا درجه پنج.

تبصره – انجام خدمات مهندسی به عنوان کارآموز یا استخدامی برای مهندسی که دارای شرایط قانونی باشد و تحت مسئولیت او صورت می­گیرد، مشمول این بند نمی­ باشد.

– تأیید غیرواقعی میزان عملیات انجام شده و صورت وضعیت یا مدارک فنی و مالی مشابه، به مجازات انتظامی از درجه سه تا درجه پنج.

– صدور گواهی یا ادای شهادت فنی خلاف واقع یا اعلام نظر رسمی و داوری و کارشناسی در موضوعات فنی بدون داشتن صلاحیت لازم به مجازات انتظامی از درجه سه تا درجه پنج.

– سپردن انجام کار حرفه­ای به اشخاص فاقد صلاحیت فنی، حرفه­ای و اخلاقی لازم برای انجام آن کار، به مجازات انتظامی از درجه سه تا درجه پنج.

.

ب) تخلفات انضباطی

.

– درج یا نشر یا نقل قول هرگونه متن، تصویر یا سایر موارد مغایر با اصول اخلاقی و شئون حرفه ­ای در رسانه­ های گروهی و شبکه ­های اجتماعی و پیام انبوه از درجه دو تا درجه پنج.

– انجام اقداماتی که موجب ایجاد اخلال در انجام وظایف قانونی و جاری سازمان نظام مهندسی ساختمان و ارکان آن شود یا نامه پراکنی یا سخنرانی که موجب اتهام، وهن و لطمه به حیثیت سایر مهندسان شود، به مجازات انتظامی از درجه دو تا درجه چهار.

– بی­ توجهی به مفاد شیوه نامه­ ها، بخشنامه­ ها، اطلاعیه­ ها و اخطاریه ­های قانونی و مانند آنها، ابلاغی مراجع ذیربط قانونی که مکلف به رعایت آنها بوده، یا مبادرت به انجام کارهایی که در مقررات کاری از آن منع شده، به مجازات انتظامی از درجه یک تا درجه چهار.

– تمکین در برابر دستور یا تقاضای نقض الزامات قانونی در امور حرفه ­ای بدون وجود اجبار و اکراه، به مجازات انتظامی از درجه یک تا درجه سه.

                                 محمدرضا حسن­ زاده-رئیس شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی استان


كليه حقوق اين سايت مربوط به نظام مهندسي ساختمان ميانه مي باشد.
طراح وب سایت : مترجم مفید (نرم افزار ترجمه)