دفتر نمايندگي نظام مهندسي ساختمان شهرستان ميانه

نحوه انتخاب ناظران پروژه مجتمع تجاری-تفریحی میانه

تاريخ : ۱۳۹۳ بهمن ۱۸ | دسته بندي : اخبار(رویدادها،اطلاعیه ها ،...) | توسط

احتراماً در خصوص نحوه انتخاب ناظران پروژه مجتمع تجاری-تفریحی میانه مطالب زیر جهت آگاهی و اطلاع اعضاء محترم دفتر نمایندگی اعلام می گردد:

.

– مطابق بند ۷ صورتجلسه چهارم هیئت چهار نفره استان، اگر زیر بنای پرونده ای بیش از باقیمانده ظرفیت اشتغال به کار مهندس باشد در اینصورت حداکثر متراژ قابل استفاده از ظرفیت سال آینده معادل ۳۰ درصد ظرفیت پایه مربوطه می تواند باشد.
.

– متراژ پرونده فوق الاشاره ۲۲۹۰۰ مترمربع در هشت طبقه سازه ای می باشد که در گروه ساختمانی (د) قرار دارد و طبق مقررات فقط مهندسین با حدود صلاحیت پایه ۱ و ارشد می توانند نظارت آن را به عهده بگیرند.
.

– ظرفیت سالانه مهندسین پایه ارشد ۲۰۰۰۰ مترمربع و پایه یک ۱۶۰۰۰ مترمربع مطابق جدول شماره ۱ مبحث دوم مقررات ملی ساختمانی می باشد که ۳۰% آن برای پایه ارشد ۶۰۰۰ مترمربع و برای پایه یک ۴۸۰۰ مترمربع بوده و می تواند از ظرفیت سال آینده استفاده گردد. لذا متراژ باقیمانده ظرفیت مورد نیاز از سال جاری برای پایه ارشد ۱۶۹۰۰=۶۰۰۰-۲۲۹۰۰ مترمربع و برای پایه یک ۱۸۱۰۰=۴۸۰۰-۲۲۹۰۰۰ مترمربع می باشد.
.

با توضیحات فوق و با توجه به ظرفیت باقیمانده اعضاء محترم پایه یک و ارشد در زمان انتخاب ناظرین پروژه مذکور مهندسین زیر حائز شرایط نظارت بودند:
۱- در رشته عمران : آقایان مهندس رسول پزشکی و مهندس ایرج سالکی (هر دو پایه ارشد)
۲- در رشته مکانیک : آقای مهندس حنیفه زاده (پایه ارشد)
۳- در رشته معماری : فاقد ظرفیت لازم
۴- در رشته برق : فاقد ظرفیت لازم
.

– در جلسه مورخ ۹۳/۱۱/۱۴ هیأت اجرایی با حضور مهندسان فوق الذکر، ناظران پروژه به شرح ذیل انتخاب گردید:
۱- رشته سازه : آقای مهندس پزشکی
۲- رشته مکانیک : آقای مهندس حنیفه زاده
۳- در دو رشته معماری و برق با توجه به عدم وجود ظرفیت در شهرستان میانه، برابر نامه شماره ۹۳/۱۸۰۸۱ مورخ ۹۳/۱۰/۱۷ نظام مهندسی ساختمان استان از ظرفیت مهندسین مشاور (با معرفی مهندسین ناظر مقیم) استفاده می گردد.

.

………………………………دفتر نمایندگی نظام مهندسی ساختمان میانه


كليه حقوق اين سايت مربوط به نظام مهندسي ساختمان ميانه مي باشد.
طراح وب سایت : مترجم مفید (نرم افزار ترجمه)